Neggo

Jag läser kommentarerna till Blondinbellas klämkäcka måndags-pepp-inlägg och blir asirriterad. Folk älskar Blondinbellas inställning och tycker att tipsen som hon ger för att vända ett negativt tänkande är skitbra. Själv vill jag bara kräka. Jag har haft en synnerligen dålig dag och velat radera min uppsats från jordens yta. Den är obegriplig och fullständigt urusel. Blondinbellas råd är: ta en latte, sätt på dig en fin tröja och gör en actionplan. Jo, tack. I min actionplan ingår nu att sluta läsa Blondinbellas blogg eftersom jag blir vansinnig på allt "ha en positiv inställning så löser sig allt"-dravel. 

Nu ska jag ta ett glas vin och grotta ner mig ordentligt i negativiteten. På återseende!

Kommentarer :

#1: Mor

Ha! Äntligen! Jag har läst Blondinbellas blogg några gånger på inrådan av er döttrar och kommit fram till att hon är klyschig plastig och helt enkelt jättelöjlig. Hon skriver en sak och står för en helt annan, mkt obehaglig person! Att ta en latte och sätta på sig en fin tröja när man är nere är ett helt relevant råd i hennes värld😂😂😂

skriven
#2: Mor

Vad gäller din uppsats så är den varken urusel eller obegriplig. Du har fått fin feedback av din mentor och jag tror den känns okej när du sovit på orden en natt!😘✨

skriven
#3: Emma Svärdh

Jag tror inte för ett ögonblick på att din uppsats är usel, däremot tror jag helt på att undvika den slags bloggar :)
Lägg bort uppsatsen ett par dagar, skit i den till på måndag (du behöver ju inte vara färdig innan deadline) och gör färdigt den då. Du kommer ändå aldrig bli nöjd med den, även om du får toppbetyg kan man alltid göra den bättre. Men det betyder inget om några månader, när vi dricker vin i trädgården och har sommarlov, du är färdig med utbildningen och kan se fram emot att börja jobba när hösten kommer :)

skriven

Kommentera inlägget här :