Blogginlägg om bloggfrånvaro

Har du lagt ner bloggen, frågade svärmor häromdagen. Gahh, nej, inte egentligen. Jag har bara inte så mycket tid över för något mer än jobb och (pyttelite) liv just nu. Jag är så trött, så trött varje dag men ändå himla glad över mitt yrkesval och min arbetsplats. När jag talar med studiekamrater som sliter på andra stadier än de är utbildade för och i andra ämnen än deras egna förstår jag hur bra jag har det. Trött är man nog alltid när man är ny i ett yrke, tänker jag. Jag har förmånen att ha väluppfostrade och engagerade elever och det tillsammans med fina kollegor gör att jag stortrivs. 

Jag hojtar till när jag har mer energi och tid över för att blogga. Until then, see you on Instagram! 


Kommentarer :

#1: Svärmor

😘

skriven
#2: Mor

Så vet vi!❤️

skriven
#3: Emmah

Tänkte bara skriva att jag också kikar in här lite då och då för att se om det kommit något nytt inlägg så Lägg Inte Ner Bloggen 👍

skriven
#4: Ann-Christine

Kul att du trivs hos oss!

skriven
#5: Emma

Hej!
Jag undrar vad du tyckte var svårast under lärarutbildningen? Var det mycket svår grammatik i och med att du läste till svensklärare? :)

skriven
#6: Anna

Hej Emma (Lennartsson?),

Den svåraste kursen jag läste var fonetik, därefter grammatik i ett andraspråksperspektiv. I den senare lärde vi oss alla tusen regler för varför den svenska grammatiken är som den är och på vilka sätt den skiljer sig från andra språk. Det är bara att höra av dig om du skulle behöva grammatikstöd när det närmar sig :-)

Kram från Anna

skriven

Kommentera inlägget här :