Vårkänslor och höns

Ahhh, torsdag em och jag tog halv-fyra-bussen hem. När hände det senast?? Underbart! På berget här utanför breder en matta av vitsippor ut sig, magnolian håller på att slå ut och fåglarna kvittrar som tokiga. Det kompenserar lite för mitt herpesutbrott och stress-migrän, haha. Jag peppar mig själv med att det inte är många veckor kvar av terminen nu och att jag snart har överlevt mitt första år som lärare. Det har varit ett sanslöst roligt år men samtidigt sanslöst jobbigt. 

Nåväl, som vanligt när jag har lite ljusare stunder gör jag upp stora planer. Just nu står tre saker på min agenda: 1. så och sätta gröder inför sommaren 2. undersöka vad det innebär att skaffa höns. 3. ragga får till vår (kommunens) äng. 

Har ni några tips så hör av er, gärna vad gäller grödor! Slive kanske har något tips, Julia. Såhär bönder emellan ;-) 

Kommentarer :

#1: svärmor

Haha, det är inte så länge sedan som jag tänkte tanken att det hade passat med ett gäng höns hos er, bra ytor att spankulera omkring på ;-)

skriven
#2: Stina

Vill också ha höns! Eller alltså att du ska ha det.

skriven
#3: Julia

Åh alltså Slive tjatar SÅ mycket om att han vill ha höns. Men vår trädgård är definitivt inte tillräckligt stor för att delas med ett gäng hönor. Men hos er hade det ju varit perfekt! Så fantastiskt att kunna gå ut och plocka sina egna ägg på morgonen. Dock har jag hört att höns kan dra till sig råttor, vet inte om det stämmer?!

skriven
#4: Anna

Åh herregud vad vidrigt med råttor! Måste undersöka saken närmare. Nere vid ån finns redan läskiga vattenråttor men de märker vi tack och lov aldrig.

skriven

Kommentera inlägget här :