Stenval

Vi har många bollar i luften nu, Oskar och jag. Jag ska börja söka jobb inför hösten, vi måste välja lösningar, material och grejer till bygget, vi planerar ett bröllop samtidigt som Oskar jobbar heltid och jag skriver uppsats och jobbar parallellt. Det är såklart lyxproblem som vi dras med, men nu börjar vi känna oss lite snurriga i huvudet. 

Den senaste som vi funderar över är bänkskiva till köket. Vi tycker båda att ljusgrå marmor är allra finast, men marmor verkar vara känsligt mot både syra och salt. Ett så opraktiskt material orkar vi nog inte med. Vi överväger därför granit, men frågan är om vi har råd... En bänkskiva verkar ju gå loss på nästan lika mycket som resten av köket tillsammans. Det kan bli svårt att övertala Osketoske, misstänker jag.

Bänkskive-inspiration!
 
Lustigt förresten, att jag alltid har varit den sparsamma i vårt förhållande, men nu i samband med renoveringen har det blivit ombytta roller. Oskar kalkylerar och suckar över skenande kostnader och jag drömmer vidare. Just nu är det ganska mycket give and take här hemma. Ett exempel: Oskar vill ha klinkers i köket och jag vill ha trägolv. Oskar vill ha svart golv och jag vill ha ljust. Jag vill anlita en trädgårdsarkitet och Oskar tycker att jag har blivit galen. Kompromiss: ljusgrått klinkergolv i köket och trädgårdsarkitekten får vänta till nästa eller nästnästa sommar. :-))) 

Imorgon ska vi åka och titta på kakel och klinker. Vi hörs!

Kommentarer :

#1: Emma Svärdh

Trädgårdsarkitekt? Är du galen? ;) jag kommer och ordnar det, med Oskar, i slutet på sommaren. Är ändå arbetslös från 15 juli :D
(Har ett par vänner som la en svindyr marmorköksbänk. Sen spillde de ketchup på den. Den dog)

skriven
#2: Sofa

Vi har ljust stengolv (hatar) och granitbänkar (ÄÄÄÄÄLSKAR).

skriven
#3: Karin

Vi har ljusa trägolv i köket och hade utan tvekan valt klinkers om jag valt om...

skriven
#4: Ralf

Jag valde en måttbeställd bänkskiva 3 meter i Svart mineralmönstrad ( tror jag den hetta) visserligen Laminat men snygg och tålig till priset av 1534,70 Med håltagningar steg priset till 2234,70 . IKEA. Kanske lite simpelt eller?

skriven
#5: Mor

Kolla ikeas sortiment, de har något för alla smaker (utom möjligen de mest exklusiva...)

skriven

Kommentera inlägget här :