Dramatik

Ja, vilken helg alltså.
Fredagen var hyfsat lugn. Mamma och pappa bjöd på middag, sen var det tänkt att vi skulle gått ner och hälsat på Christopher som vaktade på Källarkrogen. Men jag var så trött att jag stupade i säng vid tio och Oskar fick dra ner själv.

Jag jobbade hela lördagen och på kvällen åkte Oskar och jag till Ängelholm för att äta på Casa Mia. Grymt gott, grymt mysigt och helt perfekt.

Dagen idag bjöd på lite mer dramatik. Först och främst fick jag cykla till Statoil klockan sju imorse eftersom Oskar hade tagit bilen (05.45) till Trollsjön för att fiska. När jag kom fram var jag helt våt (dimman hade fastnat på mig) och såg sådär fräsch ut. Det rullade på fint hela dan, ända till klockan 14.
Då fick vi en smitning. Och inte vilken smitning som helst heller, snarare ett mordförsök.

Från början: När Lisbeth såg att bilen var på väg att sticka började hon gå mot dörren. Då ser jag hur föraren gasar, varpå jag vrålar till Lisbeth att springa för att försöka ta reg. nr:et. Lisbeth nöjer sig dock inte med detta, utan ställer sig mitt i körbanan för att stoppa bilen. Föraren (för övrigt en man helt utan samvete och moral) verkar dock inte bry sig om det faktum att en kvinna står i vägen utan fortsätter att gasa. Lisbeth lyckas hoppa undan i sista stund och biljäveln fortsätter ut på E4an.

Jag har fortfarande inte lugnat mig, man blir så arg på sånna idioter. Tyvärr är det inget ovanligt, det händer flera gånger i veckan att folk smiter från sina tankningar. Grrrr!

Nu är det dags för sängen. Måste samla energi till imorgon bitti när jag och Emmah ska träna på vår schlagergympa. Natti!

Kommentarer :

#1: Mor

Finns det någon videokamera på skolan? Skulle gärna vilja se schlagergympan...

skriven
#2: Anonym

Det kan du glömma hahaha. Aldrig att jag låter någon annan få se mig hoppa runt i trikå!

skriven
#3: Mor

Nu tycker jag du är en aning egoistisk! Varför inte unna dina medmänniskor lite glädje i livet??? Det finns säkert fler än jag som skulle glädjas åt detta...

skriven
#4: Emma

Jag till exempel =)

skriven

Kommentera inlägget här :