Here we go again

Jaha nu är det Oskars tur att ligga däckad i sängen ett par dagar. Fick hämta honom på jobbet idag och bädda ner honom under täcket. Han undrade om han fick värma sina kalla fötter på min mage. Det fick han inte. Dock var jag snäll och köpte Nobless och Coca cola i glasflaskor till honom, det vill han alltid ha när han är sjuk.

Själv ska jag kolla över uppgiften i folkhälsa till imorgon. Mitt case är en kraftigt överviktig kvinna, 52 år, i förnekelsestadiet, som blivit tillskriven Fysiskt aktivitet på Recept.  Jag ska förklara för min grupp hur man bäst tar sig an henne, vilka strategier som är lämpliga mm.

Kändes knappt lönt att åka till skolan imorse. Var med på psykologin, sen kaffe, sen 30 min projektmöte och sen tack och hej.

Är sugen på att gå en promenix, nere vid sjön. Trist att gå själv bara, tyvärr finns det inte många friends att tillgå i Örkelljunga för tillfället.  

Testing:
Mamma: negativt
Kajsa: negativt
Emma: Inget svar
Resultat: Jag traskar själv.

Kommentarer :

#1: mor

Jag är ALLTID sugen på en promenad runt sjön, men jag behöver lite mer framförhållning än 5 min...

skriven
#2: Emma

Imorgon ska vi träna, jag läääängtar =)

skriven

Kommentera inlägget här :