Superorganiserad

Idag när jag kom hem från praktiken flög städdjävulen i mig.
Jag fick fullkomligt fnatt - dammade, dammsög och våttorkade hela lägenheten, duschade blommorna och sen gav jag mig på balkongen. Utemöblerna skrubbades rena med såpa, golvet dammsögs och räcket polerades. Inte nog med det för efter kvällsmaten började jag sortera mina skolpapper. Nu ligger de i prydliga högar, redo att sättas in i pärmar. 1 pärm för kost, 1 för anatomi osv.
Oskar har tittat ängsligt på mig hela kvällen och nyss frågade han om jag haft det mycket jobbigt i min barndom. Well, ibland kanske jag är aningens manisk när jag går igång men visst är det skönt när man är färdig? Rent och snyggt, ordning och reda!

Imorgon kväll ska jag få följa med Anna och äta på Gastro. Gissa om jag blev glad hon ringde och bjöd med mig. Hon fick en middag för 2 i julklapp av sitt jobb och nu när hon inte har någon man att skämma bort kom hon att tänka på mig. Tack Anna!

Nu är sista praktikveckan nästan slut. Känns sorgligt, jag har verkligen älskat att vara på Valhall. Goa elever och bra lärare. Jag får väl återkomma dit som lärarkandidat om några år hihi.

Nu går ögonen nästan i kors. Jag tar det som ett tecken på att jag borde krypa i säng. Ciao!

Kommentarer :

#1: emmah

Vad hände med den fina bilden som togs på oss när jag va på besök??? kram

skriven
#2: mor

Tänk om jag anat detta när jag hotade med svarta sopsäckar för några år sen och du ringde farmor för att bli räddad... Eller när det inte gick att komma fram på ditt golv och du svarade "jag har mina gångar..." Kram

skriven

Kommentera inlägget här :