Jordbävning!

Ja, herregud. Det är inte varje dag man väcks av en jordbävning. Själv tycker jag det kändes ganska häftigt - och det bästa är ju att ingen råkade illa ut. Eller jo, där var visst en gammal dam vars pepparkakshus rasade men det verkade vara det värsta som hände...

Idag var jag på gymmet och körde axlar/rygg/bålstabilitet. Det märks att jag försummat  träningen den senaste tiden. Jag kände mig rätt klen, men ack så skönt det var att få ett ordentligt pass i kroppen! Efter träningen slängde vi ihop spenatpasta med laxsås som är en ny favvo i vår familj. Laxsåsen görs under tiden vattnet till pastan kokar upp - perfekt när man är hungrig efter träningen!


Mums!

Kommentarer :

#1: Viktoria

Gud vad det ser gott ut! vad har du i såsen?

skriven
#2: Anna

I såsen har jag 1 pkt rökt lax (200g) som jag steker i stekpanna på medelvärme och kryddar med svartpeppar.

När laxen har fått rosa färg häller jag på 2-3 dl lätt creme fraiche (jag gillar när det är lite mer sås men ta efter behag). När creme fraichen kokat upp och puttrat ett par minuter är det färdigt! Det är gott med färskpasta till, gärna spenat men ännu hellre limone. Om det inte finns citronpasta brukar jag riva lite citronskal över pastan. Går fint ihop med laxen!

skriven
#3: emmah

Mumsigt! Har du inte lyssnat på radion? Det värsta som hänt med jordbävningen var ju nån som stått och väntat på bussen och "slungats omkull framåt". De har intervjuat henne flera gånger på P4. Sicken loser! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :