Julen

Jaha då var årets jul också över... Man väntar och längtar och sen säger det bara svisch och så är firandet över. Detta året har inte den riktiga julstämningen infunnit sig hos mig. Oskar och jag skippade granen eftersom vi knappt var hemma kring jul någon av oss och sen jobbade jag både julafton och juldagen. Jag trodde det skulle vara roligt att jobba på julafton, att folk skulle vara glada och önska oss en god jul och sådär. Men icke. Folk var sura och buttra och en kund kallade till och med Ewe för idiot. På självaste julafton!

På julaftons eftermiddag samlades släkten hemma hos mor och far. Vi drack glögg och fikade, delade ut julklappar och åt världens godaste julmat. När alla väl var samlade var julafton lika fin och mysig som vanligt, trots bristen på snö. Och jag fick så himla fina julklappar! Bland annat en backpackerryggsäck till resan, en sportklocka, parfym, spel, locktång, böcker, vattenkokare, fårskinnsmoccaciner, örhängen och grejor till hemmet. Av Oskar fick jag en fin klocka, en lång stickad kofta och boken 'Den som inte tar bort luddet ska dö'. Det var ganska roligt att jag fick just den boken för den hade jag också köpt - till Oskar. Så nu har vi två haha.

Ganska misslyckat kort på Kajsa och Christopher framför granen.


Julklappsutdelning


Såhär glad var Kajsa över alla klappar


MM julmat!


Långbord, tända ljus och amaryllis på bordet. Då är det jul!


Igår firade vi med alla kusinerna hemma hos mormor. Jag anslöt sent eftersom jag jobbade. Det var jättekul att träffa alla igen. Speciellt roligt var det att prata med Kristina som flyttar till Perth i februari. Jag är faktiskt lite avundsjuk på henne, men har lovat att komma och hälsa på i november/december nästa år. Om inte lågkonjan knäcker min ekonomi helt, vill säga.

Idag ska jag umgås med Pontus en stund på eftermiddagen (baka mozartkulor kanske?) och ikväll är det dags för girls night hos Emma Isaksson. Imorgon och lördag öppnar jag på Statoil, jippii :)

Kommentarer :

#1: mor

Haha, hur är det med artkunskapen? Amaryllis, eller hyacint...det är frågan...

skriven
#2: calle

jag har fått ett nytt favoritord: backpackerryggsäck! vad blir de på ren svenska... "ryggsäckareryggsäck" :) bra blogg!

skriven
#3: emmah

Jasså det är såhär jul hos Eks ser ut... Härligt!

skriven

Kommentera inlägget här :