Vilken måndag

Idag har jag varit effektiv. Det började med att jag imorse ringde Sparbanken, Telenor, Swiss airlines och Folksam för att kolla upp en del grejor inför resan. Som alla vet är det ganska oroligt i Bangkok för tillfället, och jag ville ta reda på vad som händer om vi inte skulle komma iväg (nivåer för ersättning mm.) Jag kan meddela att det ser ganska mörkt ut. Vi har avbeställningsskydd både genom Gripen, Visa och hemförsäkringen men ingen av dem täcker krig/kravaller. Så om det skulle krisa får vi väl fejka en riktigt rejäl sjukdom för att få pengarna tillbaka... Fast man behöver ju inte måla fan på väggen än. Det är trots allt mer än en månad kvar! 

Efter frukost körde vi till Kristianstad. Oskar skulle på undersökning och jag följde med som moraliskt stöd/chaufför. Efter undersökningen var Oskar ganska mör. Han hade fastat sen i lördags och var av förklarliga skäl grymt hungrig så vi parkerade oss på ett fik och åt en god lunch. Jag passade på att shoppa ett par julklappar när vi ändå var i stan och sen åkte vi till Klippan för att hälsa på Oskars föräldrar. Jättekul att träffa dem igen - det var flera veckor sen sist för min del. Jag gör ju inget annat än jobbar på helgerna känns det som.

Ikväll har Oskar tittat på film och jag har beställt de sista julklapparna via nätet. Tycker det är perfekt när klapparna levereras direkt till dörren!

Veckan som kommer bjuder på en massa roliga saker:
- Julbak med Lillis och Josefine
- Ettårskalas för Alma
- Vaccination inför resan
- Julmarknad

Snart är det dags för Emmah och mig att än en gång packa väskorna och invadera Öland. Elle säger att hennes kompisar fortfarande pratar om vulgo-Emmahs uttalanden (vulgo-Emmah kommer fram efter 1.5 cider ungefär). Haha!

Kommentarer :

#1: moster i Köpinge

Hej! Får vi se er på julgodis tillverkning på lördag i Köpinge? kram karin

skriven
#2: Ralf

Tjenare,idag löste det sig lite i Thailand och personflyget skulle fungera perfekt från den 15 Dec.När åker ni?

skriven
#3: Ralf

Tjenare,idag löste det sig lite i Thailand och personflyget skulle fungera perfekt från den 15 Dec.När åker ni?

skriven
#4: emmah

Tack för den! Vulgo-Emmah ska inte dricka cider på Elles fest. Vulgo-Emmah ska dricka vatten! Puss puss

skriven
#5: Elle

Hömm! Tryckfelsnisse har vait framme! Vulgo- Emma kommer fram efter 0,5 cider! (rätt ska vara rätt) ÅÅ Vad jag saknar dig! Snart, snart!! Å DU!! INGET bangkok o det krigas där!! Basta!

skriven
#6: Elle

Tryckfelsnissehar varit framme, vulog-Emmah kommer fram efter 0,5 cider! :) Åh, vad jag saknar er.. SNART! Å Du! Det blir INGET Bangkok om det krigas, BASTA! Puss puss

skriven

Kommentera inlägget här :