Boktips!

Dagarna rullar på i rasande fart, tycker jag. Jag jobbar tidigt varje dag denna veckan och det är inte utan att man är lite gäspig när klockan ringer 04.30.
Men nu är det bara imorgon också - sen är jag ledig en hel dag!

För er som är lediga och har tid att läsa böcker har jag ett kanontips: "Den besynnerliga händelsen med hunden om natten" av Mark Haddon. Jag är avundsjuk på alla som inte har läst den, den är så annorlunda och så... fin! 
Till och med Oskar (som inte läst många böcker i sitt liv) är uppslukad av den.

Igår var Pontan och Christopher här och grillade med oss. Det var ju en riktigt fin sommarkväll, så vi satt ute på balkongen, drack vin och bara mös.
Jag avlägsnade mig runt halv tio och kan därför inte uttala mig om pojkarnas tillstånd senare på kvällen, men mamma verkade road över att de tittat förbi hos henne för att säga hej, hihi.

Ikväll har det varit regnigt och jäkligt, så vi har haft höstmys (som Oskar kallar det) här hemma. Det innebär tända ljus, mackor och te i stora lass. Imorgon eftermiddag drar vi till Helsingborg. Oskars födelsedagspresent ska provas ut och inhandlas, semesterkort ska framkallas och senare på kvällen blir det bio - Mamma Mia! med Pontan och Anna.

Godnatt friends

Kommentera inlägget här :