Brunch med mera

I söndags morse åkte Oskar och jag in till Helsingborg för att käka brunch med Anna och Simon.



40 minuter tidigare sa Simon: "I am never drinking again!"
Tydligen var bakfyllan lätt botad :)

På vägen hem stannade vi vid Ingeborrarpsgården utanför Eket. Oskar har bott i Örkelljunga i över ett år men aldrig varit på Ingeborrarp! Då var det ju absolut ett måste att stanna till och strosa en runda på friluftsmuséet, tyckte jag.
Oskar var måttligt road.





Dagen idag har varit ganska slapp. Jobbade mellan 7 och 15 och sen promenerade vi en lång runda med mormor och morfar. När vi kom hem kockade vi till lite middag. Laxfilé, citronpepparsås, nypotatis och sallad. Gott! Oskar har ju som sagt semester denna veckan och han har varit riktigt huslig. Han har tvättat, handlat, städat och lagat mat. Jag trivs mycket bra med att vara arbetande fru och ha en man som fixar och trixar med allt hemma!

Nu ska jag smörja in mig med jordgubbsdoftande body butter och krypa ner i sängen med en bok. Natti!

Kommentarer :

#1: mor

Ingeborrarp är jättefint, det är bara Oskar som inte förstår sig på det riktigt... Till helgen är det våffelsöndag på Ingeborrarp, och då kan man även titta på Grålletraktorer där! Gissa vems???

skriven
#2: dottern

OMG våffelsöndag!!! Jag ÄLSKAR våfflor. Kan vi inte ha våffelfika hemma hos er på söndag typ kl 15.15? Kram

skriven
#3: robban

wow fröken örkelljunga. Arbetande hustru det har emmah alltid drömt om att bli. själv har ja alltid varit en arbetande make.



tycker du att en hälsocoach ska äta äppelpaj med vaniljsås till frukost???



mvh

robban

skriven
#4: Elle

Dricker man öl på en brunch?? hehehe inga bruncher jag varit på iaf ;)... ni skåningar är som ni är ni:P LOVE!!!

skriven
#5: Anna

I Australien gör man!!!

skriven

Kommentera inlägget här :