En grå tisdag

Idag är det grått och dassigt ute. Kom igen - ge mig lite sol någon! Jag längtar till minisemestern på Öland och Stockholm i september. Fast å andra sidan händer mycket roligt innan dess. Oskar fyller år på fredag och vi ska ha släktkalas på lördag. Mysigt! Och ikväll kommer min älskade lillasyster hem från sin resa. Så helt illa är det faktiskt inte.

Jag jobbar 15-24 idag och imorgon, ganska skönt med sovmorgon för en gångs skull. Måste passa på att njuta för det är mina enda två kvällspass på hela sommaren!

I söndags var vi inne och kollade på Mamma Mia. Den var kanonbra, tyckte Anna och jag. Oskar och Pontan var inte lika entusiastiska. De verkade inte ha fattat att det var en musikal, utan gnällde över att det sjöngs hela tiden hehe. Jag köpte födelsedagspresent till Oskar också,  ett par värsting inlines. Sen införskaffade vi en extern hårddisk att lägga över bilder och skolarbete på. Det var sannerligen på tiden! Och nu är semesterbilderna framkallade och insatta i album. Det blev så fint - jag måste bli bättre på att framkalla allt man fotar med digitalkameran.

Åh jag vill tillbaka till Mali Losinj. Hoppas vi åker dit nästa år igen!


PS. Gissa vad som damp ner i min brevlåda imorse? Den senaste Marian Keys-boken på engelska. Yes, bara att sätta igång och njuta!

Kommentarer :

#1: emmah

Det vet du väl att killar inte begriper sig på sånt! Det är därför jag aldrig tar med Robban och kollar på sånt. Blir bara irriterad!



Ps jag håller med dig om att det är något speciellt med att ha bilderna framkallade på riktigt och kunna sätta in i album och titta på. Digitalt i all ära med jag vill kunna ha bägge delar!

skriven

Kommentera inlägget här :