Söndagsmys

Jag har varit förkyld och hängig hela helgen, vilket har betytt en hel del tid inomhus. Visserligen var det skönt att gå och pyssla i lugn och ro men efter ett tag blev jag ganska rastlös. Så jag bestämde mig för att bjuda över mina två Örkelljunga-vänninor på söndagsfika.


Jag slängde ihop en fin sommartårta. Banankaka toppad med vispgrädde, jordgubbar och riven choklad. Mumsigt!

Anna N, Emma och jag i den 28 gradiga värmen på balkongen, puh


Oskar och Anna mätta och belåtna


Blommorna i min lilla hörna har växt till sig


Såhär såg det ut för några veckor sen
 

Imorgon är det dagis som gäller igen. På eftermiddagen ska jag till tandläkaren och bli x antal hundralappar fattigare. Suck! Fast jag ska inte klaga, det är faktiskt första gången jag måste betala när jag går dit. Och tänderna ska man inte slarva med, säger farmor.

Kommentarer :

#1: Emmah

Jag blir så inspirerad... Imorgon är det jag som åker till blomsteraffären och köper jord o plantor för här ska planteras på balkongen!!!!

skriven
#2: mor

Förskola heter det!

P.s. Tack för tårtan som jag också fick smaka, den var verkligen god! Kramisar

skriven
#3: mor

Förskola heter det!

P.s. Tack för tårtan som jag också fick smaka, den var verkligen god! Kramisar

skriven
#4: Anonym

Eftersom jag alltid gör som du säger har även jag skaffat mig en blogg!



Den tårtan ser farligt god ut!!!

Kram

skriven
#5: Viktoria

Mitt namn kom av någon anledning inte med i mitt inlägg, det var bara jag!

kram, Viktoria

skriven
#6: Dottern

Jag gillar att säga dagis så det e så. Det e ju ett dagis.

skriven

Kommentera inlägget här :