Tandläkarbesök och IQ-test

En snabb uppdatering såhär på eftermiddagen.
Jag var hos tandläkaren idag och gjorde min första vuxenundersökning. Det såg väldigt bra ut (förutom min döda tand då, men det e ju ingen surprise direkt). Inga hål eller annat skit som måste åtgärdas. Skönt!

Oskar gjorde ett IQ-test igår och fick veta att han är übersmart. Idag gjorde jag samma test med förhoppningen att jag också skulle vara übersmart.
Det är jag inte. Jag är ganska smart, men inte lika smart som Oskar och det retar mig nåt ohyggligt! Nä, faktum är att nu när jag sansat mig lite känns det ganska soft. Jag kör hårt på EI istället, emotionell intelligens. Inte lika lätt att mäta men ack så viktig! Intressant är dock att det var på minnesdelen jag fick sämst resultat. Jag som trodde att jag hade superminne. Matte och logik - som jag trodde skulle gå sämst - fick jag bäst resultat på. Hmm.

Nu ska vi promenera ner till sjön och ha picknick. På en röd filt. I love picknick.
Det är sommar och kärlek!

Badplatsen vid Hjälmsjön - några hundra meter från vårt hus

Kommentarer :

#1: emmah

Om det är till någon tröst så tycker jag att du är übersmart! Ser fram emot kladdkaka på lördag!! Vi får ta en runda intelligensspel när ni kommer på besök! Kram

skriven
#2: Viktoria

Jag gjorde också IQ-testet igår, o tänka sig jag är nästan lika smart som du (fast bara nästan).

Vad e det som ska komma i min brevlåda? jag e såååå nyfiken :o) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :