Grillparty och stenmassage

Vi hade massageutbildning i skolan fre-lör. På lör em när alla var lagom möra stack vi hem till Vickans gård i Penarp. Gudars, det var som att gå rakt in i en saga. Strålande sol, gröna ängar, islandshästar i hagarna, tuppar som spatserade på gården och en lammunge som fick mat ur en nappflaska.
Så himla mysigt!

image74
På kvällen fick vi lära oss stenmassage, sen grillade vi och drack vin i solnedgången. Eleonors sambo Marcus hade bakat en maffig chokladkaka till efterrätt. Jättegod Marcus, den får du gärna göra igen!

I söndags jobbade jag. Nästa helg är jag ledig, och det ska bli riktigt skönt. Detta var sjätte helgen på raken som jag jobbade, puh!

På lördag är det intervjudag på folkhögskolan. Det innebär att av ungefär 70 sökande till linjen har 32 valts ut och blivit kallade till intervju. Jag erbjöd mig att ställa upp och hjälpa till och i veckan fick jag veta att jag blivit utsedd till att leda grupp-intervjuerna. Spännande! Jag kommer ihåg att det var just det momentet jag fasade mest inför förra året. Tänk om man fick nån jobbig fråga man inte kunde svara på inför en grupp människor man inte känner. Och bli bedömd för det till råga på allt. Men det var väldigt soft, snälla människor, snälla frågor och avslappnad stämning. Jag har fått kika på listan på personer som blivit kallade. En tjej från Örkelljunga har valts ut!

Nej, nu är det dags för mig att läsa lite stresshantering. Det är ett ämne som jag har svårt att greppa. Jag känner mig nästan aldrig stressad. Det är väl i och för sig inte så konstigt eftersom jag inte är så gammal. Men jag gillar inte hur folk säger att de är "stressade" hela tiden, över småsaker. Att vara stressad är OK, men jag anser att begreppet överanvänds.

Ikväll blir det avokadosallad, morotsstavar och köttfärslimpa till middag. Weird mix, men ack så gott.
So long!

Kommentarer :

#1: Emmah

Ja tänk när vi möttes för första gången på intervjudagen. Känns som att det inte var längesen alls men det har redan gått ett år! Gud vad tiden går fort! Jag är iallafall glad att vi hamnade i samma grupp och att vi kom in! Tänk vad mycket vi varit med om, vilken resa vi gjort tillsammans! Otroligt! Kram på dig!

skriven

Kommentera inlägget här :