Paddling

Idag var det dags för paddling med klassen. Fy fasen vad kul det är att paddla! Vi paddlade från Ugglarp till Skälderviken. Ingen druttade vi, men man kan väl säga att vi tog oss fram i lite olika hastighet. Olle och jag forsade fram, i alla fall i jämförelse med Emmah och Pilf. Gudars, de verkade ju inventera hela Rönne å, så lång tid tog det för dem. Nu är man lagom bränd på näsan och mör i kroppen. Bilder kommer snart hihi.

På fredag är det dags för projektredovisning och sen är det bara en vecka kvar i skolan. Helt galet! Nästa vecka är proppad med aktiviteter: Blodomloppet i Malmö (tisdag), grillfest med klassen (onsdag) och fest med hela skolan (torsdag).

Nu ska jag sätta på mig mjukiskläder och slänga mig i sängen med en bok. Jag är helt slut i ryggen och armarna. Min latissimus har jobbat überhårt idag!

Kommentarer :

#1: emmah

Nja paddling var inte min grej det heller! Pillf och jag inventerade inte hela ån, vi tyckte bara det var kul att paddla i zickzack istället för rakt fram. Tänk så mycket vi fick se jämfört med er, två hackspettar och en sködpadda till exempel. Det du!

skriven
#2: emmah

Hur va det nu med att kommentera MINA inlägg flitigt om jag lade upp bilder??? Bara undrar...

skriven
#3: Olle

Du och jag, bäst som vanligt... ;)

skriven

Kommentera inlägget här :