Helgen

I söndags på jobbet blev jag kallad för "en aggressiv rasist". Mycket har jag fått höra i mina dar men det här tar nog ändå priset. Anledningen till uttalandet var att jag ringde upp en kund som vägrade komma och lämna tillbaka sitt släp med motiveringen att det regnade. Jag förklarade vänligt men bestämt att regn tyvärr inte anses som en giltig anledning till att komma mer än ett dygn för sent med släpet, och att det faktiskt kan finnas andra som bokat och därmed drabbas. Ibland blir jag så trött på folk. Jag kanske skulle läsa marknadsföring istället för pedagogik så jag kan stänga in mig på ett kontor och aldrig behöva träffa någon ever? Nej, usch vad bitter jag lät nu, men hallå aggressiv rasist - kom igen?

Ikväll har Kajsa och jag organiserat mors och fars 50-års present. Det gäller att börja spåna i tid eftersom vi kommer att vara i Asien när firandet äger rum. Men vi hoppas på en resa av nåt slag när vi kommer hem. Stockholm kanske, eller varför inte Dubai?

Nu sitter vi och slökollar på fotbollsgalan. Vi har ätit ugnsbakad lax med valnötssallad till middag. Så jäkla gott och bra fettsyror har vi fått i oss också! Ibland slår det mig hur stor påverkan kost-Susanne har haft på oss hälsocoacher. Häromdagen gav Oskar mig onda ögat när jag bad honom "skicka kolhydraterna" istället för att säga pasta. Och ja, jag håller med. Där går gränsen.

Förresten så testade jag en grym grej på gymmet idag! Jag stod på en medicinboll samtidigt som jag gjorde övningar i cable-cross maskinen. Det gick hur bra som helst - super för de djupa magmusklerna!

Nu, tillbaka till Zlatan.

Kommentarer :

#1: emmah

Jag blir alltid så glad av att läsa dina blogginlägg! Haha Aggressiv rasist! Kramar

skriven
#2: mor

Som sagt var...ni är i Asien när firandet äger rum. Stanna hemma så kan vi diskutera saken! Kram

skriven
#3: moster

Men jag är hemma, var ska vi fira? ;-)

skriven
#4: Anna

Mamma, nu ska du inte vara sån. Vi tänker på dig när vi planerar vår resa, tex. tänker vi flyga över gränsen Thailand/Kambodja för att undvika kriget vid gränsen. Smart va?

skriven
#5: mor

O, vad lugn jag blev...

skriven

Kommentera inlägget här :