Julglögg

Idag provsmakade och tappade vi upp årets glöggbrygd.
Visst ser det fint ut när glöggen är buteljerad (som Oskar envisas med att kalla det) på gammeldags glasflaskor?


Förresten så hade vi precis besök av polisen.
Min cykel blev stulen förra veckan och ett par dagar senare hittade jag den slängd nere i byn. Givetvis plockade jag med mig cykeln hem direkt. När jag kom hem ringde jag polisen, berättade vad som hänt och sa att jag ville ta bort min anmälan . Då blev det ett jäkla liv (tydligen hade jag själv gjort mig skyldig till brott nu) och idag kom alltså 2 poliser körandes från Helsingborg för att kolla att jag inte råkat ta fel cykel. De stannade i ungefär 2 minuter, konstaterade att jag hade tagit rätt cykel (surprise) och körde sedan tillbaka. Detta finns det tydligen resurser till, men under ett pågående villainbrott finns inga poliser att tillgå. Gah, man kan ju bli tokig för mindre.

Kommentarer :

#1: mor

Har fortfarande tinnitus sen jag tog emot samtalet att du hittat din cykel igen... F.ö. ser vi fram emot att smaka Oskars supergoda glögg!

skriven
#2: Lina

Ha ha, har du snott din egen cykel? Skärpning asså ;)

skriven

Kommentera inlägget här :