Målbilder

Idag har jag tagit semester från mitt vanliga jobb. Hela förmiddagen var jag på utbildning på Statoil och nu har jag tillbringat ett par timmar med att söka boende i Växjö. Man får lov att göra två intresseanmälningar per hyresbolag vilket innebär 6 totalt eftersom där bara finns tre bolag att söka hos. Man får 1 poäng per dag man står i kö och hittills har Oskar och jag samlat ihop hela 8 poäng haha. Där finns de i kön som har över 2000 poäng så det lär nog dröja innan vi hittar en lägenhet!

I helgen har det varit full rulle, som vanligt. Efter niotimmars-pass både lördag och söndag på Statoil var jag ganska mör när klockan ringde imorse. Det känns som jag jobbat lite väl mycket senaste tiden, men å andra sidan är det bara
2 månader tills vi åker så det är väl bara att bita ihop och köra stenhårt sista biten in i mål. Tidigare när jag tävlade i sprint jobbade jag en del med mental träning, framförallt målbilder. Får väl göra samma sak nu inför resan.

Dessa är mina målbilder när det känns tungt på jobbet
 



I lördags kväll bjöd vi Lillis och Josefine på middag här hemma och det var jättetrevligt. Vi hade grillade vitlöksbröd med timjan och rosmarin till förrätt, tacos till huvudrätt och Oskars kladdkaka med grädde till efterrätt. Enkelt men gott! Det blev ganska mycket mat över så igår kom Kajsa och Christopher hit och hjälpte oss att äta upp resterna.

Ikväll blir det gymmet och sen tidigt i säng för min del. Jag är så galet trött. Kanske borde jag försöka mig på en snabb powernap innan Oskar kommer hem?

Kommentarer :

#1: Tina

Nu har jag smugit runt här ett tag så det är väl dags att lämna ett avtryck. Bilderna du lagt upp var jättefina. Är den översta från Koh Phi Phi va? Vad underbart det var där i Thailand. Hoppas ni har det toppen. Kram Tina

skriven

Kommentera inlägget här :