Tandvärk

Idag känner jag mig ynklig. Jag har fått inflammation kring en visdomstand igen. Suck. Måste gurgla med bakteriedödande varje gång jag stoppat något i munnen. Och hur lätt är det på dagis där man äter konstant?
Min tandläkare tyckte att vi skulle ge det en vecka och om det inte blir bättre trots intensivbehandling med corsodyl måste jag överväga att dra ut tandjäkeln. Till saken hör att jag var hos tandläkaren alldeles nyligen och då skar dom bort en del av tandköttet runt tanden men det hjälpte tydligen inte. Oh well, bättre att det händer nu än när vi befinner oss i Vietnam i alla fall. Om man nu ska försöka se något positivt i det hela.



Annars har det varit en ganska lugn kväll. Jag stängde på jobbet och sen promenerade jag en runda med Kajsa. Har fortfarande inte vant mig vid att det blir mörkt så tidigt sen man ställde om klockan. Skönt att det bara är en månad till advent. Det är helt galet, tiden bara rusar iväg. Tänk att det snart är jul. Jag älskar julen! Och vi har faktiskt tjuvstartat lite. Häromdagen drack vi julmust och igår överraskade Oskar med pepparkakor och glögg. Mysigt!

Ikväll har vi tittat på Mitt stora feta grekiska bröllop. Jag jobbar ihop med en grek och hon höll på att svimma när hon fick veta att jag inte hade sett den. Så idag fick jag i läxa att titta på film. Och visst var den rolig. Fast det roligaste var ändå Oskar som blev så inspirerad av John Corbetts långa hår att han funderar på att låta sina egna lockar växa. Hahaha, hade inte det varit hillarious?  

Kommentarer :

#1: Emma

Nu blev jag arg, glögg och pepparkakor är förbjudet före den 1 december. INGA UNDANTAG!

skriven
#2: mor

Ser fram emot att se Oskars hår locka sig...

skriven
#3: Viktoria

Stackars dig! hoppas tanden blir bra snabbt.. Kram

skriven
#4: emmah

Stackars Anna, Stackars tand, Stackars Oskar!

skriven

Kommentera inlägget här :