Kanelbullens dag

Varannan helg jobbar jag med Evelina på Statoil och det är lika roligt varje gång. Idag är det Kanelbullens dag och de som jobbade igår tyckte att de hade rustat oss väl inför idag genom att lägga upp 7 plåtar med bullar på jäsning. Jojo, då hade de nog inte räknat med Ewes och mina säljkunskaper. När vi gick hem klockan tre hade vi sålt 16 plåtar, alltså hela 240 kanelbullar. Inte illa pinkat, om jag får säga det själv!

Visst ser dom goda ut?



Igår blev det en lugn hemmakväll. Jag kände mig rätt sliten efter veckan så vi slappande i soffan framför Idol. Det var nog ett ganska bra beslut för gudars så trött jag var när klockan ringde klockan fem imorse.

Fredagssnacks - torkade fikon och vin, mmm!



Denna matiga sallad har blivit en ny favvo hemma hos oss. Proppad med nyttigheter (och godsaker för den delen)!
Lax, avokado, majs, minitomater, gurka, plommon och pistagenötter. Om man är hungrig passar vitlöksbröd fint till, annars är salladen väldigt mättande i sig.


Nu ska jag strax iväg och styrketräna med mor min. Och jag har övertalat Kajsa att följa med mig på Core imorgon. Jag vill känna på passet en gång till innan jag bestämmer om det är nåt jag ska fortsätta med. Även om det var kul sist blev jag inte helt frälst. Pluspoäng dock för att man inte behövde vara i takt hela jäkla tiden, haha!

Dessa fina blommor plockade jag i farmors trädgård igår. Så härligt gula!

Kommentarer :

#1: mor

Nu jäklar ska det tränas med pilatesboll! Himla kul- men svårt med balansen...

skriven
#2: Elle

Mums sallad!!! ÅÅ Anna "core" Ek! Perfekt närman har lite svårt med takten (och det har man) Jag kör minsann core varje onsdag nu... fast jagtycker inte omnär dom lägger in lte armhävningar, HATAR armhävningar!!

skriven
#3: Anna

Haha Elle, här är det tvärtom. Jag älskar när det är dags för armhävningar! Jag hatar nedvarvningen för då är det takt och snurrelisnurr och sånt trams. Haha

skriven

Kommentera inlägget här :