Det senaste


Ja som ni ser är det senaste i familjen Ek/Svärdh att Oskar börjat spela dragspel. Och nej, det är inget skämt. Han ärvde ett dragspel av sin morfar och har nu bestämt sig för att börja spela. När jag kom hem från jobbet idag var han i full gång. Han hade till och med varit nere på Stigs musik och köpt ett nothäfte. Han gav mig ett litet smakprov på sin talang och jag måste säga att jag aldrig hört Björnen sover i en vackrare tappning!

Vilken inlevelse!

Alltså jag måste säga detta en gång för alla; Jag har världens roligaste man! Ibland känns det som jag lever i en komedi. Gudars, jag har ont i magen så mycket jag skrattat ikväll.

Jag misstänker att hela dragspelsgrejen egentligen handlar om att Oskar vill impa på Linda Bengtzing. Hon gillar musikaliska män och hur coolt vore det inte då att kunna riva av en gammal goding - på dragspel? Det måste ju vara exotiskt, även för fröken Bengtzing.

Kommentarer :

#1: emmah

Hahaha Jag döööör! Får man höra "Födelsedagsvals till Mona" med Oskar Svärdh snart eller??

skriven
#2: mor

Hahahahaha!!!!! Det blir fint på släktmiddagen på juldagen om Karin spelar piano, Klara harpa, Sara fiol, Julia gitarr, Ola ukulele, och Oskar dragspel. Sen klämmer resten av släkten i med Gläns över sjö och strand- vilket drag det ska bli!!!

skriven
#3: Ralf

Stiligt till midsommar. En dragspels truddelutt är aldrig fel.

skriven
#4: Elle

hahahaha!!!! Oskar är väll ändå bäst! eller?? Hahaha shit vad roligt!

skriven
#5: Karin moster

Jag har oxå ett dragspel....Oskar o jag kan mao spela tillsammans. Vi är nog lika duktiga ungefär;-)

Jag har fått höra av min familj att det förmodligen är roligare att spela dragspel än att lyssna till dragspel, vet inte vad du tycker Anna...

skriven

Kommentera inlägget här :