Helgen

Helt underbart med en ledig helg. Så skönt att vakna av sig själv, gå upp och äta frukost i lugn och ro och inte ha något planerat. Det är lyx!

Oskar jobbade på 57:an i lördags så kvällen tillbringade jag hemma hos Anna med att måla hennes nya lägenhet. Så spännande och kul det är med flytt och inredning! Tänk att det nästa sommar är vår tur att välja lägenhet, handla nya möbler och pyssla. Jag längtar!

Annars har det varit en hel del shopping i helgen. Bland annat införskaffade jag en resehandbok över Kambodja och Kajsa köpte en likadan över Vietnam och Ankor Wat på bokmässan. Woho, det börjar bli dags att sätta sig ner och planera snart! Jag kan bara inte fatta hur jag ska klara mig utan Oskar i 6 hela veckor, innan han kommer ner. Eller det är  väl klart att man klarar det, men det är en stor omställning när man är van att träffas varje dag. Fast å andra sidan kan det kanske vara nyttigt att längta lite.

Sihanoukville




Igår övertalade Emma mig att följa med på Core/puls. Det var ett helt okej pass och jag har faktiskt lite träningsvärk i min Serratus. Jag hade dock gärna sett att det varit mer puls. Det var bara en puls-topp och det kändes lite lite. Men annars är det ett bra koncept med mycket mage, rygg och bäckenbottenövningar.

Ikväll har det varit full rulle. Jag stängde på jobbet och var inte hemma förrän halv sex. Vi åkte direkt till träningen och sen kom Lills och Josefin över. Vår granne Johan hade besök av Emma och de bjöd in oss på hembakad äppelpaj med vaniljsås. Härligt måndagsmys alltså!

Nu ska jag hoppa i säng. Sov gott kära bloggläsare :)

Kommentarer :

#1: emmah

Mums... Äppelpaj! Har ätit det hur mycket som helst den senaste tiden. Det gäller att passa på medan mamma har hela trädgården full! Puss

skriven

Kommentera inlägget här :