Fika

I eftermiddags hämtade Oskar och jag mormor och morfar. Vi körde hem till oss och fikade i solen på framsidan. Hur mysigt som helst!

På väg mot Hjälmsjö.


Mina fina morföräldrar i solen.


Mormor Gunnel.


Morfar Bertil.


Jag hade bakat chokladsockerkaka och skogsbärsmuffins. Supergott!


Ikväll ska Oskar jobba på Ekebo och jag ska bara ta det lugnt hemma. Det blev ganska sent igår. Nette och Richard drog hemåt runt tolv och då ringde Ante och undrade om vi ville komma på fest i Skogen. Jo men varför inte, tänkte vi, hoppade på cyklarna och trampade iväg. Det är ganska långt till Skogen. Framförallt måste man cykla uppför halva Hallandsåsen för att komma dit. Det var skitjobbigt. Och skitkallt. Men dit kom vi och på festen fann vi Kakan. Festen var hos Kakans granne. För er som inte har koll är Kakan min gamla klasskompis och det är hon som gjort Oskars senaste tatueringar. Det blev en rolig kväll, om än ganska sen. Så idag ser jag fram emot en slapp kväll framför tvn.

Nu ska jag slänga ihop en paj som vi ska ha imorn när Lillis och Josefine kommer hit. Om det blir fint väder imorn också tar vi nog picknick nere vid sjön istället för att äta inne. Det är så härligt!

Kommentarer :

#1: mor

Vilken härlig eftermiddag mormor och morfar fick i solen hemma hos er!!!

Vi kom nyss från Danmark- solen sken där också! Kul att se Ingegerd och Niels nya hus. Lagom stort, ett plan, helt perfekt!

Kram

skriven
#2: Kristina

Vad mysigt. Och vad varmt det ser ut att vara.

Här är det fortfarande varmt. Runt 31 grader idag så vi spenderade dagen i cottesloe.



KRAM

skriven
#3: Anonym

Man kan ju undra vem som varit i Italien, vi eller pappa Bertil? Det var ju otroligt vad brun pappa är!

skriven

Kommentera inlägget här :