Girls night

Efter jobbet kom Emmah till mig och vi har haft en riktig lyxdag. Vi fikade med ost och kex och sen gick vi en lång runda i det fina vädret. Ni som följer min blogg vet att jag har en viss förkärlek för hoppkort. Och tro inte att Emmah kom undan inte!

Emmah in action på Lejonbryggan.


Haha!


När Emmah säger 'hoppa' hoppar jag. När Emmah säger 'hoppa som en köttbulle' - ja då gör jag det.


Underbara Emmah och jag nere vid sjön.


Våra sannare jag.


Vide!


Såhär gör man i Emmahs familj när man är ute och går. Om ni undrar vad hon gör håller hon en pinne bakom ryggen och kör utfallsgång. Verkar jobbigt i längden.
I familjen Ek går vi bara. Men duktig var hon!


En Ek vid en Ek.


När vi kom gjorde vi spenatpasta med köttfärssås, sallad och avokado med valnötter. Helt divine!
Finns inget godare än avokado med pressad citron över...


Oskar jobbar i Ljungby hela veckan och bor på hotell där. På torsdag ska jag hälsa på. Vi ska mysa hela kvällen och jag ska njuta av hotellfrukost innan jag kör till jobbet på fredag morgon. Nice!

På lördag hade vi tänkt åka till Växjö och kolla in stan. Kan bli spännande.

Kommentera inlägget här :