Gnäll

Jag brukar aldrig ha ont i huvudet. Alltså, jag är en sån människa som inte får huvudvärk. Trodde jag. Tills idag. Här ligger jag och mitt huvud bankar så det känns som ögonen ska trilla ut! Sen är jag ju som jag är, vilket i detta fallet innebär att jag analyserar in i minsta detalj varför jag har fått ont i huvudet. Hittills har jag kommit fram till:

Träna hjälper mot huvudvärk - Jag tränade i en timme, men hade lika jäkla ont ändå.
Frisk luft är också bra - Jag gick hem från gymmet och huvudet bankade om möjligt ännu mer.
För lite vätska? - Knappast, men för säkerhets skull hällde jag i mig 1,5 liter efter träningen. Resultat? Jag har kissat tio gånger.

Så till sist gick jag till Oskar och frågade vad han trodde det kunde bero på. Vet ni vad han svarade? 'Lehet'. Sen skrattade han och sa till mig att gå och lägga mig så han kunde få lite ro. Sen gav han mig en ipren. Hrm, han ska inte prata om le. Vet ni vad han kallar mig när han vill retas - jo, 'rulter tulter'! Det kallar jag att vara le! Fast jag måste säga att iprentabletten var ett bra drag. Jag börjar känna mig piggare. Det är ganska typiskt mig - att vara hypokondrisk och samtidigt anti tabletter och medicin. Ingen bra kombination!

Förresten så kollade jag in Angela Monroes blogg innan. Jag brukar tycka att jag är ett frukost-monster men hey, jag ligger i lä mot denna tjejen. Hon är ju sjuk. Tyvärr är det trist att se att hon verkar ha fastnat i klassiska fitnessnojor - fettskräcken känns ganska förlegad och passé år 2009. Nåja, tids nog :)

Min frukost. Sen åt jag en rejäl näve macadamianötter också. Kanon!

Kommentera inlägget här :