Överraskning

I eftermiddags fick jag mig en glad överraskning - Oskar är redan klar med jobbet i Ljungby! Meningen var att de skulle stanna till fredag, men de var grymt snabba så jobbet är redan klart. Jag hade ju i och få sig sett fram emot att bo på hotell, bli bjuden på middag och äta frukostbuffé, men istället har Oskar ordnat en romantisk kväll för oss här hemma. Vi har just avnjutit lite rött vin, dinkelkex och valnötsost. Nu ligger Oskar i badet så jag passar på att blogga en snabbis.
Oski har köpt varmrökt lax som vi ska äta med ångkokt sparris och solrosskott. Till förrätt blir det ostron. Ja, ostron! Jag har aldrig ätit det i hela mitt liv - knappt ens sett ett. De luktar lite mysko men Oskar påstår att det är gott med citron till.
Ska bli kul att testa! Han är helt underbar, min man. Gud vad jag är glad i honom!

Förresten så har det varit lite drama på Vedbyvägen i eftermiddags. Ett par stora killar med militärbrallor, rakade huvuden och marschkängor (varav den ene bor här) slogs ute på vägen. Någon mer än jag som får associationer till vissa kretsar? Jag är väldigt nyfiken av mig, så jag satt hukad vid balkongdörren och tjuvlyssnade. Oskar blir tokig när jag håller på så, för att han tycker att a) vi inte behöver lägga oss i allting och b) jag är nyfiken i en strut. Men herregud liksom - klart man vill ha koll!

Anyway, nu är Oskar klar i badet och hojtar att det är dags att bända upp ostronen. Yay!

Kommentarer :

#1: becks

hoppas ni hade mysigt! de där med nyfikenheten stämmer ganska bra överens här med. jag får aldrig stanna kvar o lyssna eller titta lite extra när fredrik är med. vi är nog ganska lika du och jag ecks :)

skriven

Kommentera inlägget här :