Storstädning

Ikväll flög städ-djävulen i mig. Dagar som denna kallar Oskar mig 'städfreaket från helvetet'. Det händer titt som tätt att jag får sånna ryck. Alltså, jag är ju alltid noga med att städa, men ibland går jag till ytterligheter, om man säger så. Vi (för jag tvingade Oskar att hjälpa till) dammtorkade, dammsög, våttorkade golven, skakade mattorna, skurade badrummet och sen strök jag all tvätt sen två veckor tillbaka. Oskar såg allmänt lidande ut och slängde då och då oroliga blickar på mig. Jag är nog ganska svår att leva med när jag tänker efter. Fast jag antar att alla människor har sina laster. Vissa röker och blir otrevliga på fyllan. Andra klipper sina tånaglar vid matbordet. Jag blir en städ-djävul några gånger i månaden.

Kommentarer :

#1: Anonym

Hahaha, sötnos!!

skriven
#2: rebecka

haha, vad du är go ! vi är nog ganska lika. för vår lägenhet åkte på en likadan omgång i lördags morse ! och då va fredrik tvungen att hjälpa med... haha !

skriven
#3: Anonym

Duktig du är vännen

skriven

Kommentera inlägget här :