Vårkänslor

Jag är så glad. Igår fick jag veta att jag får fortsätta på samma avdelning över sommaren, istället för april ut, som det var sagt från början. Gud så skönt att höra det - och heltid till på köpet - kan inte bli bättre! Sen har det ju varit strålande vårväder hela veckan och vi har haft det så mysigt med barnen. Det är verkligen lyx att ha ett jobb där man kan vara ute hela dagarna, om man vill.

Idag slutade jag tidigt och på eftermiddagen tog mamma, Kajsa och jag en promenad. Vi traskade längs sjön och sen vidare ner i byn där vi köpte med oss kaffe och kakor från kondiset och satte oss i solen och fikade. Ikväll blir det grillning hos mor och far och sen jobb på Statoil lördag-söndag. 

Idag har jag även varit ute och klippt björkris som jag pyntat med gula och gröna ägg. Lite mormorsvarning på sånt kanske, men jag tycker det är kul!

Vår vackra sjö.


Mor är en riktig klätterapa.


Vissa är ju rutinerade och kör solbrillor hehe.


Fikapaus i solen.


Nu ringde pappa och sa att jag skulle komma och kratta löv, om jag ville ha nån mat. I min familj får vi jobba för brödfödan minsann.

Kommentarer :

#1: nilsson

jag saknar dig snäckan! o oskar också såklart! kramas

skriven

Kommentera inlägget här :