Ynklig

Idag känner jag mig ynklig. Jag är dunderförkyld, lite febrig och mitt ena öga rinner konstant. Barnen på förskolan blev alldeles förskräckta över mitt rinnande öga och har tröstat mig hela dagen - 'stackars Anna är ledsen'. De är för söta, mina barn! Nu kurerar jag mig med täcke i soffan, stora mängder te och
riesen-choklad.

Bra mot förkylning :)


Ja, jag ligger alltså nedbäddad i soffan med en stor hög tidningar att läsa. Veckorevyn, Slitz, Aftonbladet och Res väntar. Just restidningar tycker jag är kul - jag är såå sugen på en långweekend i Rom i maj. Känns som man behöver minst fem dagar där... Men det blir nog inte så. Inte denna våren i alla fall. Jag ska jobba och tjäna pengar - inte planera fler resor! Fast på tal om resor och sånt... Vi har bestämt oss för att ta tidig semester i sommar. Vecka 26 och 27 drar vi till Österlen och Blekinges skärgård. Kanske en sväng om Öland också, för att hälsa på Elle. Vi var egentligen sugna på Kroatien igen, men bestämde oss för att låta bli. Det kommer att gå en del pengar vid flytten och sen är det ju inte fel att ha ett litet kapital när man börjar plugga heller...  Blä, vad trist det är att vara vuxen och ekonomisk!

Nu till nåt roligare! Gissa om man blir glad när väderleksrapporten för helgen ser ut såhär? Jag säger bara tjoho att jag är ledig! Hoppas nu bara förkylningen ger med sig så jag kan vara ute och njuta av det fina vädret.

Kommentarer :

#1: becks

tudelo. jag är också superförkyld. det är inte kuligt. jag har faktiskt köpt två spannar som jag ska ha som buckets. en stor och en liten. den ena ska min kompis låna. ditt råd är alltså att behålla den lilla och ge bort den stora till en anna fyllekajja ? =)

skriven
#2: Anna

Hej Becks!

Haha, ja det är mitt råd. Kör på den lilla!!

skriven
#3: Elle

Tummen upp för ÖLAND istället för Kroatien ;)

skriven

Kommentera inlägget här :