Heldag

Idag har det varit en heldag i Leonardo. Dagens tema var genus, klass och etnicitet. Vi har lyssnat på fyra föreläsningar och sett en film. Nu är jag ganska mör, om man säger så. Jag ska snart gå en promenad med Kani och Sofie och sen ska jag sjunka ner i soffan och läsa klart 'det sociala landskapet'.

De kommande dagarna bjuder på
Ons: Dubbla seminarier 13-17. Klockan 17 ska jag befinna mig på Statoil och jobba där fram till kl 23.
Tors: Skriva på en inlämningsuppgift till nästa vecka. Bio med Stina på kvällen.
Fre: Konstruera ett historiskt rollspel i grupp. Spelet skall problematisera situationer utifrån ett genus, klass eller etnicitetsperspektiv.
Lör: Julklappsshopping och dans på Sivans med tjejerna på kvällen.
Sön: Skriva på inlämningsuppgiften antagligen. Njuta av att det bara är fyra dagar till Oskar kommer hem.




Har ni förresten sett denna bild? Jag tror den är från Vietnam. Ett par som skulle skilja sig kunde inte komma överens om vem som skulle få ha kvar huset, så de sågade helt sonika itu det i två delar. Haha, det är min typ av humor. Oskar påstår att jag skulle kunna dra det lika långt, om jag blev tillräckligt arg. Vet inte riktigt om jag är beredd att hålla med dock...

Kommentarer :

#1: moster

Jobbigt för den som fick bära bort halva huset..

skriven
#2: stina

ingen bio, jag ska på lucia nästan mitt i natten på fredag helt plötsligt! vi hyr film istället.

skriven

Kommentera inlägget här :