Lussebak

Inlämningsdatum för skrivuppgiften har flyttats, så istället för att svettas över den bakar jag lussebullar idag. Degen är på jäsnig och jag har satt på julmusik på hög volym. Nu ska här vankas julstämning! 


Igår kväll jobbade jag på Statoil här i Växjö. Sofie och Kani mötte upp mig när jag slutat och vi promenerade hem tillsammans. Så gulligt av tjejerna att tänka på mig! När jag kom innanför dörren märkte jag dock att jag lyckats få med mig huvudnycklarna hem, så det var bara att cykla bort och lämna tillbaka dem. Det var riktigt kul att jobba igår - det märks att det var ett tag sen. Jag ska jobba några pass i Öa över jul också. Välbehövligt för min plånbok...

Nu ska jag ta en snabbdusch i väntan på degen. Efter bakandet blir det bibblan en stund. Jag ska förkovra mig i hur samhället i Småland såg ut på 1800-talet. Det behöver vi veta när vi skriver bakgrunden till det historiska rollspelet imorgon.

Ikväll blir det förhoppningsvis bio med Stina, om jag kan övertala henne. Jag lägger upp bild på mitt lussebak senare!

Kommentera inlägget här :