Tjuvar

Då var jag tillbaka i Växjö efter två veckors praktik i Markaryd. Det är konstigt, men det känns inte som hemma här än. Det är vår lägenhet, våra möbler och ändå känns det främmande. Nåja, det blir säkert bättre när Oskar kommer hem.

En sak som man kan bli förbannad på i denna staden är alla tjuvar. Förra veckan var det inbrott i Sofies bil och när jag kom upp idag såg jag att någon hade stulit vår dörrmatta. Vem fan snor en sketen dörrmattan liksom? Den personen måste vara bra rubbad. Och det är inte första gången det tas grejor i korridoren. Ska det vara så svårt att låta andras saker vara ifred? Grrr.

Jag hade massor att packa upp efter praktiken så jag har inte hunnit få upp adventsljusstakar och stjärnor än. Dock har jag lagt på vår nya julduk och tänt ljus överallt. I veckan tänkte jag baka lussebullar och göra knäck.


Förresten så är det vattenrutschmästerskap på G i Växjö. Jag är lite sugen på att vara med faktiskt. Kul att det handlar om att åka så lika som möjligt. Hade det varit störtlopp hade en lättviktare som jag inte haft så stor chans...


I helgen var jag på 2-årskalas hos Alma. Hon verkade nöjd med både fika och presenter :)


Farmor Lisa med lillebror Sixten.


Innan Stina och jag körde upp idag åt hela familjen + farmor söndagsmiddag ihop. Pappa hade lagat en fantastisk måltid bestående av kotletter, rostad potatis, tomat och lök, broccoli, morötter, sås och sallad. Mums, säger jag bara. Min pappa är en mästare i köket!


Nu ska jag kolla på reprisen av svts hajkväll. Det är nåt visst med vithajar. Skrämmande så in i bomben, men ack så fascinerande.

PS. På torsdag om en vecka kommer Oskar hem! Kan ni fatta att det snart gått två månader?

Kommentarer :

#1: emmah

Om du ställer upp i en sån vattenrutschbanetävling kommer jag och tittar -lätt! kram

skriven
#2: mor

Haha, hur svårt kan det va...

skriven
#3: Lina

Hon va väldigt nöjd med allt.Har redan hunnit spana in sina nya filmer, Emil och PippiLotta (som hon säger). Mumintrollen va lite svårare att säga!Hon satt och somna i soffan efter alla gäster gått, det händer aldrig annars. Trött 2åring =) Tack för att du kom!

skriven

Kommentera inlägget här :