Moto langs kusten

Idag har vi hyrt en moto och kort langs kusten. Varken Kajsa eller jag hade kort moto tidigare, sa vi bestamde att jag skulle kora eftersom jag ar aldst
(och lugnast, hrm). Uthyraren sag lite svettig ut nar jag undrade var bromsen satt innan vi korde ivag. Men ivag kom vi - och bra gick det!

Vagarna langs kusten var helt OK, men inne i stan var det crazy. Man var tvungen att kora genom stan for att komma till smavagarna alltsa. Det ar inte sa att vi gillar att plaga oss sjalva for nojes skull. Tank er en tvafilig ENKELRIKTAD motorvag dar man ratt vad det ar moter 4 bilar och nagra motos som bokstavligt talat bara tutar och kor- det ar Kambodja i ett notskal.
Har galler inga trafikregler alls. Folk kor mot rott, mot enkelriktat, genom bensinmackar, kor om pa alla sidor och tutar non-stop. Det finns som sagt bara en regel - storst gar forst. Jag kan saga att jag aldrig kort sa lugnt i hela mitt liv. Jag har nog aldrig varit sa radd heller. Nar vi kommer till Phu Quoc ska vi hyra moto igen, men dar ar trafiken nastan obefintlig jamfort med har. Kajsa korde ocksa en svang, pa de lugna vagarna langs kusten. Hon korde jattebra. Nar vi kommer ska ni fa se coola bilder pa var illrosa moto!

Imorse at vi frukost pa Starfish cafe. Jag blev sa glad nar jag sag att de havregrynsgrot pa menyn. Det ater jag varje dag hemma, och det mattar hundra ganger mer an baguette med butter & jam (som man oftast far till frulle har nere). Portionerna var gigantiska, sa imorgon ska Kajsa och jag dela pa en portion.

Nu ska jag kolla upp vad flygbiljetterna mellan HCMC och Bangkok kostar. Har hort att Air Asia troligtvis ar billigast. I Vietnam ar det ganska dyrt att boka via en travel agency, sa kan man hitta bra biljetter pa natet ar det ju gott!

Kommentarer :

#1: mor

Alltså...magsåret sprider sig...Ät gröt och stanna på stranden, kram

skriven
#2: moster

Man borde förbjuda sina barn att göra sånt... ;-)

skriven
#3: mor

Just det!!! (kan du slå en signal och tala om hur man gör...)

skriven
#4: Anna

Men mamma, det gick ju bra. Nu ska vi inte kora nat mer (forutom Phu Quoc, men det raknas inte for dar ar ingen trafik). Det ar brollop i Sihanoukville just nu, frackt!

skriven
#5: moster

Hmmm... som svar på monikas fråga, man får överväga om DIPLOMATI, EKONOMISKA SANKTIONER eller VÄPNAD KONFLIKT är bäst metod i det enskilda fallet. Med tanke på hur svag du är jämfört med döttrarna kanske det sista faller bort. ;-)

skriven
#6: mor

Kanske diplomati... ska prova...

skriven

Kommentera inlägget här :