Vietnam spikat

Nu har vi bestamt oss for att aka till Vietnam den 4e februari. Vi ska utforska Mekongdeltat och kustremsan kring Saigon innan vi moter upp Oskar och Christopher i Bangkok den 15 mars. Da ar visumproblemet ocksa lost, eftersom man far 30 nya dagar nar man flyger in i landet.

Sota flickor som flatade armband till oss. Dessa flickorna far bade khmer och engelska-undervisning, nagot som annars ar ovanligt bland barnen pa stranden. Oftast betalar foraldrarna bara for privatlektioner i engelska, for de tycker det ar onodigt att lara sig lasa och skriva khmer. Sorgligt, i ett land dar 50 procent av befolkningen ar under 15 ar. Hur ska Kambodja da kunna utvecklas?


En annan sot flicka som vi alltid koper frukt fran. Hon och Kajsa har samma favoritfrukt (banan) och nar jag koper mango (min favvo) av henne skivar hon alltid ner ett par bananer extra (for your sister, we like same same) Sa gullig!


Vart nya boende MoHaChai.


Fantastiska solnedgangar!


Om ett par dagar ska vi ta en battur till oarna utanfor Sihanoukville och snorkla lite.


Kanns overkligt att vi akte fran detta for mindre an tre veckor sen...


Det verkar forresten som jag har fatt virus pa mitt minneskort. Vad ar det basta att gora i detta laget? Skita i vilket och fortsatta fota som vanligt med min kamera eller kopa ett nytt minneskort och forsoka rensa det gamla pa virus nar jag kommer hem? Om nagon vet ar jag tacksam for kommentarer :)

Kommentarer :

#1: Viktoria

Hej Anna! Jag skulle köpt ett nytt minneskort, sist vi var utomlands förstödes vårt minneskort och alla bilderna försvann. Det var riktigt tråkigt! såå underbart ni verkar ha det...

skriven
#2: becks

hej på dig(er). för det första, grattis i efterskott. fick precis bloggadressen av tomas, jag visste inte att du skulle va så duktig att dela med dig så mkt. jag har suttit o läst o tittat igenom hela bloggen och gud vad underbart allt verkar. jag vill så gärna också iväg o ha de mysigt. hälsa syrran så mkt. kram från mig.

skriven
#3: Paviljongen

Hej Anna!

Nu har vi tittat på dina fina bilder.

Vi saknar dig allihop, och längtar till vi får träffa dig igen.

Någon sa att det var ett konstigt hopp du gjorde ner i poolen.

Andra säger Hej Anna, och önskar de kunde vara med dig.



Många kramar från oss på Paviljongen

skriven

Kommentera inlägget här :