Födelsedagsfirande och mer inredning

Imorse åkte jag som sagt ner till byn för att köpa prinsesstårta till Oskar. Prinsesstårtorna var slut, så det fick bli bakelser och en frukttårta istället. 

Tur man inte äter prinsessbakelse till frukost varje dag. Oskar fick ont i magen.


Tårtan tog vi som kvällsfika, tillsammans med mina föräldrar, Kajsa och Are.


Innan bion tog vi en sväng om Ikea och Bolagret. Det är aldrig så kul med inredning som när man ska flytta! Trots att vi har det mesta är det vissa grejor vi behöver komplettera och köpa nytt.

Vi hittade denna snygga sideboard från Bjursta-serien. Perfekt som tv-bänk och bra förvaring. Vi har ju ganska bred tv (nästan 1.30) och denna är 1.55 bred. Kanon!


Vi (okej kanske mest jag) är jättesugen på ett matbord i vardagsrummet också.
Vi får se på måndag om det får plats, i så fall kör vi nog på detta. Det är också Bjursta och kommer med iläggsskivor så man kan göra det längre.


Nu kom jag ifrån födelsedagsfirandet, men efter Ikea åkte vi alltså in till stan och kollade på Potter-filmen. Jag tyckte den var sådär, de andra har varit lite mer spännande. Men visst blev man sugen på att se de två kommande filmerna. Sjunde och sista boken är så omfattande att de delat upp den på två filmer. Inte förrän om två år får vi se slutet på Potter-historien. Då har man i och för sig gott om tid att läsa om alla sju böckerna, för att vara riktigt uppdaterad. Jag kanske ska ha det som projekt nästa sommar haha.

Nej, nu blir det sängen. Imorgon bär det av till Tosselilla med Oskar, Emma, Calle, Lina och Alma!

Kommentarer :

#1: Emmah

Åh! Jag längtar verkligen till att komma till er nya lägenhet! Ska bli så spännande! Saknar dig massa gumman! Vi måste ses snart! Stora bamsekramar

skriven
#2: Julia Kusin

Mitt projekt denna sommaren är att läsa om alla HP böckerna i ett sträck haha. Bra tidsfördriv för den som inte orkar hitta nya böcker ;)

skriven
#3: Elle

Överge jokkmokk???!!

skriven

Kommentera inlägget här :