Har jag fått svininfluensan?

Kan svininfluensan yttra sig som blåsor på halsmandlarna och konstiga vita fläckar på insidan av kinden? Just den frågan ställde jag till Oskar nyss men han bara suckade till svar. Jag tvingade honom att plocka fram sin superficklampa och dissekera min mun. Hans omdöme var 'du stinker'. Och ja, det gör jag. Riktigt ordentligt. Jag har borstat tänderna tre gånger och gurglat med munskölj, men min mun STINKER. Jag sitter här och håller nästan på att klökas när jag sniffar på min egen andedräkt. Urk! Hoppas det blir bättre till imorn, annars tycker jag synd om mina barn och kollegor...



Helgen har annars inte varit så spännande. När alla andra åkte till Hbg-festivalen för att festa körde jag till Statoil. Igår skulle jag jobbat 7.30-15, men fick jobba över till 18. Det har varit massor med folk och full rulle hela helgen, men det är kul. Hellre för mycket att göra än för lite.

Nu håller Oskar på att laga mat och jag ska packa några lådor. Vårt hem börjar mer och mer likna ett lager för alla flyttkartonger som står staplade längs väggarna.

Imorn ska jag (och mamma?) köra till Möbelkompaniet i Åstorp och sen vidare till Härliga Hem i Hyllinge. Soffjakten fortsätter...

Kommentarer :

#1: emma svärdh

men det har jag fått!

efter en väldigt lyckad konferens, vaknade hälften av teamet torsdag, fredag och/eller lördag med influensa, och 2 sitter i karantän på ett sjukhus i tyskland pga svininfluensa. ha!

men det e ok, precis som andra influensor, bara med ett roligt namn. Jag ringer i morgon, saknar er!

puss o kram

skriven

Kommentera inlägget här :