Helgen

Vilken härlig helg det varit! Paddlingen igår var hur kul som helst. Tio glada människor, strålande sol och 25 grader varmt. Kan knappast bli bättre!
Extra pluspoäng till min paddlingspartner Nilsson som hade gjort en grymt god cous-coussallad och till på köpet packat ner duk (!) och riktiga tallrikar och bestick. Nilsson kan det här med picknick!

Lunchdags.


Imponerande!


Efter paddlingen följde jag med Becks hem. När vi hade duschat och gjort oss i ordning körde vi till Emma i Hbg. Där käkade vi och drack lite vin innan vi drog oss ner till Hampan. Det blev en lugn kväll, vilket var ganska skönt. Jag var rätt sliten efter en hel dags kanotande i värmen. Becks tog tåget hem vid halv tolv och då traskade Emma och jag också hemåt.

Dagen idag började med frukost på Espresso house i norra hamen tillsammans med Emma, Fredrik och Nina. Scones, cappucino och juice, mmm! Efter frukosten strosade vi längs Gröningen och när vi kom tillbaka till Emma körde jag hemåt. 

Efter lunch åkte Oskar och jag till hans mormor Britta som fyllde år. Emma var hemma och hälsade på och efter kalaset körde vi tre en snabb sväng till Ikea. Det resulterade i ett styck sur Oskar, en stekpanna och 50 st flyttkartonger. Oskars surhet är dock befogad. Han har jobbat hela helgen och bara sovit 7 timmar de senaste två dygnen. Så ikväll har jag varit en god fru och pysslat om min man, lagat mat och diskat. Nu sussar han gott och det ska jag också göra snart.

Imorgon är det jobb som gäller och det ska bli riktigt roligt. Jag har saknat mina barn under semestern, jag har till och med fuskat och varit och hälsat på dem två gånger. Herregud, sicken hönsmamma jag blivit. Det kommer att bli hårt att lämna dem när jag flyttar till Växjö i höst...

Fler bilder från paddlingen kommer förresten senare. Becks har de flesta på sin kamera nämligen.

Kommentarer :

#1: mor

Vad är det för ett gäng du paddlade med? Nilsson? Becks vet jag, men de andra?

skriven
#2: Anna

Nilsson, Becks, Emelie (Becks vän), Macke, Bea, Tomas och Ulrika samt två systrar Stenemalm (gamla friidrottare).

skriven

Kommentera inlägget här :