Hemma

Jaha då var man hemma igen. Vi har ju sannerligen fått uppleva svensk sommar när den är som bäst och jag hade gärna stannat ett par veckor till! Sölvesborg var fint, men Dragsö utanför Karlskrona var helt sagolikt.
Åh, jag vill tillbaka...


Men nu är man hemma och det gäller att njuta av de sista semesterdagarna. Oskar ska jobba hela helgen och själv ska jag ge mig ut och paddla med ett gäng kompisar. Kan bli spännande! På måndag är det jobb igen, fast bara en kortis
- på fredag morgon drar Anna och jag till Oslo för slå runt med Pontan.

Under semestern har vi mest ägnat oss åt följande aktiviteter:

Solat och läst böcker.


Fiskat (Oskar). Slappat i båten (jag).


Strosat runt och kollat in byar, hamnar, caféer. Här på stadsmuren runt Kristianopel.


Lagat mat och myst vid husvagnen. På Dragsö hade vi knappt 20 meter till havet...


'Vår' fina klippstrand.


Härligt med semester!


Jag blev kär i de röda små stugorna på Dragsö.


Utsikt över Karlskrona från stugområdet.


Såklart en hoppbild också (även om det var en dålig en).


Oskar i båten får avsluta bildserien för denna gången. Tack för en fantastisk semester, min prins!


Idag gick vi upp tidigt, städade ur husvagnen och sen har vi legat på bryggorna nere vid roddstationen och solat och badat. Nu ska vi äta lite jordgubbar och sen ska Oski iväg och jobba på Ekebofestivalen. Fler bilder från semestern kommer en annan gång.

Kommentarer :

#1: mor

Vilken härlig semester!!!

Vi har det också gott, även om Hemingways annektering av stranden i Medveja förmörkar en del... Några av oss (namnger ingen av säkerhetsskäl...) har därför bildat gerillagruppen "Free Medveja", och bedriver motstånd i skydd av nattens mörker... :)))

skriven
#2: Emmah

Träffade Oskar på Ekebo! Haha blev livrädd när nån ska "Hon där måste vi kolla legitimation på"! Ryktas om att en viss kanintest-anna ska besöka festivalområdet idag. Kan detta stämma?? Puss

skriven

Kommentera inlägget här :