Min käraste

Min man är bäst. Jag ligger däckad i sängen och Oskar far runt och fixar och trixar med än det ena, än det andra. Han handlar, lagar mat, tvättar, diskar. Jag bara ligger och piper. Då och då orkar jag ställa mig upp, ge honom en puss och tala om hur bra han är. Eftersom jag fortfarande inte kan tugga gjorde Oski en god kantarellsoppa, så nu är jag nästan mätt. Jag förstår inte de som klarar av sopp-dieter i flera veckor. Jag behöver tugga! Efter en dag med endast flytande föda längtar jag efter grovt bröd, oliver, nötter och päron...

Min älskade Oskar i Karlskronas skärgård.


Jag har förresten googlat 'huskurer mot tandvärk' och det bästa tipset hittills har varit 'drick ordentligt med sprit och lägg dig sen'. Det kanske vore något. Synd att jag ska börja jobba 6.15 imorgon bara...

Kommentarer :

#1: Emmah

Hur ska du klara dig utan Oskar så länge?? Puss o Kram

skriven
#2: Karin

Kan du inte tugga på andra sidan?

skriven
#3: Anna

Haha igår kunde jag inte ens stänga munnen, så svullet var det. Det gick inte att bita ihop tänderna för då skar det in i tandköttet... Mysigt. Fast nu mår jag bättre :)

skriven

Kommentera inlägget här :