Mitt bästa köp

Idag har jag fyndat riktigt ordentligt! Kajsa och jag tog en sväng ner på Nytt och Gammalt, en second hand-affär i Örkelljunga. Och helt plötsligt stod den bara där - den perfekta servisen! Jag kunde (såklart) inte motstå den, så nu är jag stolt ägare till min första mormors-servis. Oskar bara skakar på huvudet, men jag hävdar bestämt att det är mitt bästa köp någonsin. Priset? 500 riksdaler.
Mycket prisvärt, enligt mig.

Koppar, fat, assietter (12 delar av varje) + sockerskål, tekanna, gräddkanna och kakfat. Som hittat!


Jag älskar den gräddvita färgen och de gammelrosa rosorna!


Min favorit.


Bilderna blev inte helt hundra, jag fotade ändå med Oskars kamera. Men jag kan garantera att alla som kommer och fikar hos oss i Växjö ska få dricka kaffe i de lövtunna kopparna!

Kommentarer :

#1: becks

oskar är nog lite för manlig. jag är inte alltid så kvinnlig, men jag inser iaf att servisen är supersöt och du har gjort ett riktigt kap. packa in den väl under flytten bara :)

skriven
#2: Julia

Så himla fin! Det är precis en sån som jag vill ha ju! Tänk att sådana saker kan gömma sig i Örkelljunga haha ;)

skriven
#3: moster

Jättegullig! Vi vill gärna ha kaffe i den i Växjö! Passar finfint till en vacker tårta...

skriven
#4: emma svärdh

ser fram emot gräddbakelser och kaffe i nya, jättefina servisen!



Oskar e inte för manlig, han e helt enkelt inte man nog att inse att servisen e jättesöt!

skriven
#5: emma svärdh

ser fram emot gräddbakelser och kaffe i nya, jättefina servisen!



Oskar e inte för manlig, han e helt enkelt inte man nog att inse att servisen e jättesöt!

skriven
#6: Anonym

ser fram emot gräddbakelser och kaffe i nya, jättefina servisen!



Oskar e inte för manlig, han e helt enkelt inte man nog att inse att servisen e jättesöt!

skriven
#7: emma svärdh

och det var då jag som tyckte så :-)

skriven
#8: Oskar

Nu blandar ni nog ihop begreppen! Jag är manlig, inte på de där nya "Ernst" viset utan mer åt Clint Eastwood. Det var bättre förr- då Män var män, kvinnor var kvinnor och fikus var en krukväxt!

skriven
#9: Anonym

Oskar, Denna servis är ju från förr, kaffe smakar lite bättre ur de lövtunna

skriven

Kommentera inlägget här :