Oslo i bilder

Vi kom fram till Oslo på eftermiddagen i fredags. Regnet vräkte ner, men vi struntade i detta faktum och drog med oss Pontan ut på stan.


Anna och jag diggar city-sightseeing. Pontan var måttligt road, speciellt när jag tvingade honom att posera framför diverse byggnader. Här Nobels fredscenter.


Food shopping innan vi gick tillbaka hem.


Här vankas en middag som heter duga.


Oxstek, rostade potatisar (som Pontan först kokat), rotselleripuré, avokadoröra, sås, sallad och smörstekta sockerärtor. Magiskt gott.


Fredagen blev ganska lugn med middag, vin och film i soffan. Tur var nog det, för när klockan var halv tolv sussade vi alla tre.

Lördagen bjöd på bättre väder och ännu mer turistande. Här i skulptur-parken.


Det fanns skulpturer i alla former. Långa, korta, tjocka, smala, unga och här - svingamla.


Vid Holmekollen. Fantastisk utsikt över Oslofjorden!


Så fint.


Fina Anna.


Michael och Pontan. Lunch uppe vid Holmekollen.


Det nybyggda Operahuset.


Man blev bländad av all vit sten när man gick närmare. Pampigt är bara förnamnet. Men sen gick också bygget lös på drygt fem miljarder (svenska) kronor.


Jag och min dam inne i Operahuset.


Efter sju timmars traskande runt stan var det dags att ladda om inför kvällen.
Vi började med middag och vin hemma hos PB innan vi drog vidare ner i stan.

Pre-drinks.


Lägg märke till The Beast på skärmen i bakgrunden, haha.


Jag spelade en serenad för mina kära vänner...


Pontus ser förfärad ut. Beror detta på min spelekonst månne?


PB och jag. Ett av de få korten där Pontan faktiskt har ögonen öppna.


Som sagt. Det var det här med ögonen :)


Tråkigt nog tar min kamera skitkort på natten, så festbilderna slutar här.


Hur som helst. Det blev en riktigt lyckad utekväll med Pontan och hans kompisar. Anna och jag dansade hela natten och ramlade inte i säng förrän halv fem.

Trots sovmorgon var vi ganska sletna när det var dags att åka hem.


Sju timmar senare hämtade Oskar oss på Knutpunkten, då var vi ganska möra...

Kommentarer :

#1: mor

Vilken helg :)))

skriven

Kommentera inlägget här :