Växjö

Idag har Oskar och jag varit i Växjö. Det var öppet hus på högskolan, med föreläsningar, rundvandringar på Campus, information från de olika instutitionerna, fika och sen fixade vi ett par grejor angående lägenheten.

Här ska vi bo! Alla lägenhetsområden på Campus har olika namn.
Våra lägenheter kallas kort och gott för sockerbitarna.


Öppet hus var hur bra som helst - jag är så glad att vi åkte upp. Till och med Oskar blev sugen på att börja plugga! Han sitter just nu och läser om Fysikerprogrammet och olika kurser i Elektroteknik. Fasen vad kul det hade varit om han också läst nån kurs - jag tror det är roligare att bo på Campus då...

Vi pratade med områdeschefen för hyresbostäder och lyckades förhandla oss till att de målar om vardagsrummet åt oss innan vi flyttar in. De som bor där nu har en brun fondvägg som vi tycker är ful. Nu ska det istället bli 'sälg-färgat'. Vi har också fått klartecken för att lägga in trägolv i vardagsrummet. Super!

Vi hann med en massa i Växjö idag! När vi var klara på skolan körde vi runt till de olika Statoilmackarna, det finns tre i Växjö stad. Jag träffade cheferna, tog dem i hand och talade om att de borde anställa mig. Skämt åtsido, på två av ställena behövde de folk och blev jätteglada när de insåg att de inte behövde lägga tid på att utbilda mig. Det är kanon att det är samma kassasystem, samma PLU-koder och e-utbildningar på alla Statoilmackar. Det bästa hade varit om jag fått jobb på Teleborg - där ligger en mack 200m från vår lägenhet. Där har de visserligen nattöppet och det lär väl bli sånna pass man ryker på som ny, men jag har inte råd att vara kräsen. Jag vill jobba och det är bra att få in fot.

På vägen hem stannade vi på Ikea i Älmhult och herregud säger jag bara, vilket ställe! I Älmhult finns ALLT och lite till. Likt förbaskat hittade vi ingen soffa. Vi har varit runt på flera olika ställen men vi hittar ingen vi vill ha. Snacka om i-landsproblem, men jag börjar känna mig frustrerad. Nåja, det löser sig tids nog.

Nu har jag skrivit en halv roman här och det börjar bli dags att hoppa i säng.
Jag ska jobba morgonpassen på Statoil i helgen, yay.

Kommentera inlägget här :