Yes!

Saker och ting börjar ordna upp sig! Oskar fixade så vi får lägenheten fredagen den 28:e augusti istället för tisdagen den 1:a september. Kanonbra
- det innebär att vi har helgen på oss att flytta och att hela flytten och flyttstädningen är klar innan Oskar rycker in. Det gör han måndagen den 31:e augusti nämligen.

Oftast brukar det vara jag som förhandlar med trilskandes människor såsom hyresvärdar, telefonförsäljare och Jehovas vittnen. Enligt Oskar är jag väldigt morsk när jag sätter den sidan till. Men när det gällde lägenheten hade jag inte en chans. Människorna som bor där nu gillar mig helt enkelt inte. När Oskar däremot ringde upp och talade med sin lenaste stämma blev det andra bullar. Givetvis kunde de lämna lägenheten tidigare, inga problem. När jag ställde samma fråga för några dagar sen fick jag blankt nej. Och då var jag ändå mitt snällaste jag... Nåja, det visar ju bara en sak - hädanefter är det Oskar som snackar om det är någon som behöver övertalas!

Annars har det varit en mycket bra dag. Jag har lekt hela dagen på jobbet, snickrat, målat, spelat spel och lekt kurra gömme. Jag hade minst lika kul som barnen, om inte roligare. Det bästa var när jag gömde mig högt upp i ett träd och barnen inte hittade mig, haha. Jag åkte inlines till och från jobbet och en lång runda på min rast. Barnen gillade det inte alls, utan gick till mamma och frågade 'Varför gör hon så? Får hon verkligen det?' De tycker det är förvirrande att jag och mamma jobbar på samma jobb och att jag är stor. Och att jag kallar mamma för mamma, det är liksom bara too much.

Nu tänkte jag ladda upp lite fler bilder från semestern. See ya!

Kommentarer :

#1: .....

Inlines är detsamma som att jogga........ tänk darling och var rädd om dig!

skriven
#2: Anna

Haha knappast! Inlines är som att promenera pulsmässigt. När jag joggar blir jag trött :)

skriven
#3: mor

Haha, de kommer verkligen till mig och skvallrar... "Ditt barn gör si, och ditt barn gör så..."

skriven

Kommentera inlägget här :