Jag utvecklar

Jag har under det senaste året kört en hel del övningar på pilatesboll. Till en början var det svårt med balansen, men nu behärskar jag mina övningar så bra att jag kände att jag behövde förändra nåt för att fortsätta utvecklas. Exempelvis kör jag axlar ståendes på knä på bollen, triceps likaså och kissande hunden på alla fyra. Idag fick jag ett ryck och plockade fram en medicinboll istället. Jag ställde mig på den och testade köra djupa knäböj och det gick hur bra som helst! Och grymt kul var det. Vi hade tyvärr inte med kameran, men jag googlade lite och typ såhär ser det ut. Kanonbra övning som jag varmt rekommenderar.


Jag gillar övningar som tar bra utan att man måste lasta på en massa vikter!

Annars har det varit en mycket bra dag. Vi var i Mammas Vik med barnen på förskolan och lekte, grillade och njöt av det fina vädret. Dagar som denna känns det som jag har världens bästa jobb!

Oskar blev så sugen på bada när jag berättade att vi varit vid sjön hela dagen, så efter middagen traskade vi ner och Oskar tog sig ett kvällsdopp.

Å hopp!



Oskar påstod att det var varmt i vattnet, men kom upp vääldigt fort.


Jag badade inte!


Nu ska jag ta en snabbdusch och sen hoppa i säng. Sista jobbdagen innan semestern imorn. Tjoho!

Kommentera inlägget här :