Ölbong

När jag kom hem från jobbet vid fem stack Oskar iväg för att 'fixa en grej'. Jag blir inte borta länge, sa han. Visst, svarade jag och tänkte att jag skulle överraska med middag när han kom hem. Jag lagade jättemycket mat och när allt var klart 1,5 timme senare ringde jag och undrade var han höll hus. Erm, ät du, det tar nog ett par timmar till här, sa Oskar då. Så jag åt i lugn och ro, och sen promenerade Kajsa och jag en sväng. När jag kom tillbaka från rundan hade Oskar och Johan precis kommit hem. De var trötta, men mäkta stolta över sin skapelse - ölbongen!


För er som inte vet hur en ölbong fungerar kan jag tala om att ölen hälls i den upp-och-ner-vända kannan högst upp. Ölen rinner sen ner genom rören - det finns två rör med anledning av att Oskar och Calle vill kunna tratta samtidigt... Ölbongen ska monteras på Calles bil och man kommer att behöva klättra upp på taket för att hälla i ölen. När man sen är redo vrider man på ventilerna och ölen forsar.

Och till er som undrar varför man vill tratta öl på detta makabra sätt har jag inget bra svar. Det enda jag vet är att det är Sweden Rock till helgen, och den helgen varje år brukar Oskar och Calles annars så intelligenta hjärnor drabbas av härdsmälta.

Kommentarer :

#1: calle

ojojoj de ser ut som om den rymmer minst tio liter!! rätt ner i magen på 3 sekunder hohoho

skriven
#2: Elisabet Svärdh

Det avgör saken!!! Mor följer med och håller koll. Hälsa sonen det... Kram

skriven
#3: emmah

Sorry, fattar fortfarande inte... What's the point??

skriven
#4: Monika

Det kanske behövs en svärmor också...vad säger du Lisa? Ska vi dra till Sweden Rock tillsammans?..

skriven
#5: Anna

Haha, Emmah poängen är att få ner 5 liter öl i magen på 30 sekunder, typ.

skriven
#6: emmah

låter väldigt korkat... en sån får minsann inte följa med mig till ekebofestivalen!

skriven

Kommentera inlägget här :