Sent inlägg

Trots en del blåst var mc-turen helt underbar! Vi lämnade Öa strax innan tolv och var inte tillbaka förrän vid fem. Det blev en lång runda, som började i Ängelholm och fortsatte vidare via Skälderviken, Skepparkroken, Vejby, Torekov och Båstad. I Båstad stannade vi till på Café Utsikten och fikade. Sen körde vi över Hallandsåsen och Västersjön/Rössöholm på vägen hem.

Vi fick låna pappas Transalp.


Lunch med Anna på Simons Kök och Bar i Ängelholm.


Anna frös?


Fikapaus på Café Utsikten. Man såg ända till Halmstad idag!


Riktigt mysigt café - kan inte fatta att jag aldrig varit där innan...


När vi kom hem sov jag en timme och sen lagade vi middag. Färskpasta med kycklingfilé, soltorkade tomater, minitomater, spenat, vitlök och crème fraiche.
Till det hade vi en enkel sallad på bladspent, tomat och scharlottenlök. Mumsigt!


Nu borde jag verkligen lägga mig och försöka sova, men det går knappt. Det är nån dåre som kör cross och sprätter här nere på grusvägen. Vem gör det en söndag kvart i tolv liksom? Fast jag ska inte gnälla - denna veckan är det bara fyra dagars jobb och sen har Oskar och jag semester i två veckor. Tjoho!

Kommentarer :

#1: mor

Transalpen har varit på café Utsikten förr!

skriven
#2: Mormor

Hej! Det ser alltid gott ut med dina middagar!



Kram mormor

skriven

Kommentera inlägget här :