Soffor!

Nu är jag helt slut i huvudet efter en lång dags shoppande. Blir nog en liten tupplur innan jag lägger in bilderna från igår.

Såhär mörk var himmeln när vi lämnade Örkelljunga imorse.
Perfekt dag för att strosa i affärer.


Vi väljer mellan ett par olika soffor. Vi gillar denna bäst, men måste avvakta och se så den passar i lägenheten. Grymt skön, plats för många och okej pris.
Jag gillar det runda bordet också.


Denna var också skön. Man kan få divanen spegelvänd, samma gäller soffan ovan. Med snygga kuddar hade den kunnat funka, även om den är i minsta laget.


Ännu ett alternativ. Finns i svart med.


Jag kollade skrivbord på Ikea. Helst vill jag ha ett stort, men antagligen får det bli något i denna storleken. Finns att få i svart och björkfanér också.


Efter Ikea shoppade Stina och jag loss på Väla. För mig blev det två lite längre, lösa tröjor, ett par baslinnen, smycken, ett paraply (!) och en bikini.


Bikinin gillar jag jättemycket. Den sitter kanon och man blir inte ett dugg blek i den, vilket är bra för mig. Ni vet väl att mitt smeknamn är Anna Blek.


Det här med blekheten är en ganska rolig historia. Mina friidrottstränare Tomas och Ralf anmälde en gång mig till en tävling under namnet Anna Bertha Louise Ek, vilket på startlistan hade fortkortats till Anna B. L. Ek. De är än idag sjukt nöjda över sitt bus och brukar morsa på mig med ett 'Tjena, Bertha Lousie'.

Nog om det. Nu får ni kommentera om sofforna. Visst är den första snygg?

Kommentarer :

#1: viktoria

Jag gillar skarp den första soffan, den hade jag också kunnat tänka mig!

skriven
#2: emma svärdh

den första e jättesnygg, och ser ut som en bra extrasäng när jag kommer o hälsar på! :-)

skriven
#3: emmah

jag gillar den första väldigt mycket! Men som sagt svårt att säga när den inte är i sitt sammanhang... Lättare att se när man vet hur lägenheten ser ut.

skriven

Kommentera inlägget här :