Studentfest i Köpinge

Igår var det Julias tur att springa ut och skåla i champagne! Festen i Köpinge var jättetrevlig. Det bjöds på urgod mat, trevliga människor och en tårtbuffé av guds nåde. Det har varit en lyxig vecka, med kusinträff och party både torsdag och fredag.

Julia var superfin trots att regnet hade vräkt ner när hon sprang ut.


Skål för den nybakade studenten!


Stolta föräldrar - Ola och Karin.


Julia med fina pojkvännen Gustav.


Alla vinkar till kusin Kristina i Australien. Vi saknar dig!


Kajsa och jag glömde vinka, men vi längtade desto mer.


Kan det bli bättre? Ett kakmonsters himmelrike.


Tilltugg - chokladdoppad physalis.


Delar av det Magntornska huset.


En annan del. Vackert korsvirke!


Enligt Magntornsk tradition skulle alla gäster fotograferas i ramen.
Här ses variant huvudperson.


Kajsa och jag testade ett gäng olika poser.




Sara och Klara fick ett hysteriskt skrattanfall när det var deras tur.


När Julia var liten kallades hon Julle-Bulle. Av förståeliga skäl.


Festörnen hälsade oss välkomna när vi kom.


Inte ens örnen slapp ramen. Kusin Lena hjälpte till.


Ingen fest är komplett utan den klassiska hoppbilden.


Julia fortsatte sen ut i natten och om jag känner henne rätt dansade hon med klasskompisarna till solen gick upp.


Tack familjen Magntorn för en härlig fest! Det är alltid lika roligt när släkten träffas och umgås.

Men jag måste säga att jag drömde mardrömmar om örn-uslingen inatt. Kolla den näbben liksom...

Kommentarer :

#1: Anonym

den där örnen hemsöker mina drömmar!

skriven
#2: Julia

Jätte roligt att ni kunde komma!

jag har alltid undrat var vi fått den där örnen ifrån egntligen... Och den kanske ännu mer relevanta frågan, Varför har vi kvar den?

haha :)

skriven
#3: Agek

åh vad roligt med studentfest...jag går här och myser vid tanken på hur underbart det kommer att bli med studenten :D

xoxo

skriven
#4: Klara

Det värsta är att pappa hittade örnen i en container...

skriven
#5: Mostern med örnkoll

Vi får väl övertala Ola om att lägga tillbaks den i en container! ;-) Men, roligt hade vi i vart fall!

skriven

Kommentera inlägget här :